reklama

Nech ustúpi ten druhý

Včera som si v Ružinovskom echu porečítal nádherný stĺpček o komuinikácii/nekomunikácii či ústupčivosti medzi velením americkej vojnovej flotily a kanaďanmi o potrebe ustúpiť. Americká strana žiadala tvrdohlavo, aby druhá strana ustúpila. Tá však reagovala, že to nie je možné. Vysvitlo, že na kanadskej strane komunikuje maják.. Tak som si uvedomil ako často v každodennom živote zbytočne tvrdohlavo stojíme na svojich pozíciách či uť v malých veciach alebo aj veľkých.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V tom malom merítku sa s tým človek stretáva na každom kroku. Aj dnes. Nastúpim do plného vlaku a v kupé ľudia obložení taškami na sedadlách. Vie ma to podráždiť, ale som v takýchto sitáciách sprostý. Tak ako zvyčajne som aj dnes požiadal o dve miesta (pre seba a pre syna). V kupé pre osem osôb sedelo päť, zato miesta bolo sotva akurát pre jedného. Mladšia pani mierne neochotne stiahla svoje tašky a ja som si sadol na polsedadlo. Staršiu pani ani nehlo, hoci mala celé sedadlo obsadené taškami. Tvárila sa, že spí. Ja som sa uskromnil so synom na uvoľnenom jeden a polsedadle. Na polsedadle trónila objemnejšia kabelka spolusediacej...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemienil som vyvolávať konflikt. Bol som rád, že som sedel, dokonca so synom vedľa seba. Asi dvadsaťročnej dáme oproti to ale nedalo a spýtala sa slušne majiteľky kabelky čo by sa jej stalo keby si ju odložila zo sedadla. Čo nasledovalo? Najlepšia obrana je samozrejme útok: Čo vás do toho? Aj tá pani oproti je obložená atď. Ticho... Argumenty nezaberajú... A sprievodcom je to jedno.

A ja som si nevdojak spomenul na jeden článok z novín spred rokov. Stálo v ňom, že v Peru od cestujúcich s hmotnosťou nad 100 kg vyberajú zvýšené cestovné. Nuž, ja nemám ďaleko do tejto kategórie, ale uskromním sa. Dokonca keď cestujem s deťmi usilujem sa dodržať pravidlo dve deti na jedno sedadlo. Ja navrhujem pre poriadok a pre obohatenie "chudobnej pokladnice" našich prepravcov, aby začali vyberať cestovné za skutočne obsadené miesta. V autobusoch to vcelku slušne riešia cez batožinový lístok, aj keď to niekedy preháňajú. Niekedy by prišlo draho aj vyloženie nôh (nepopieram, že niekedy unavených)na sedadlo oproti. Nehovorím o príplatku za smrádeček, ktorý odradí ďalších od prisadnutia.

Milan Kohutiar

Milan Kohutiar

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manžel skvelej manželky a otec početnej rodiny. Občas typický Rak (podľa znamenia, hoci na tieto veci neverím). Večný cestovateľ v rôznom slova zmysel. Zoznam autorových rubrík:  PripomienkySúvislostiVyvolení a vyvrhnutíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu