reklama

Zľava za tvrdohlavosť a trpezlivosť

Reklama nás v poslednom čase nabáda, aby sme si stáli za svojimi právami a nenechali sa odradiť. Je to možno prirodzené, ale nie vždy má človek na to dostatok trpezlivosti, najmä ak ide o zdanlivú maličkosť. Nie som tiež v tejto oblasti preborníkom, často záleží na momentálnej nálade.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

V decembri minulého roku železničiari zrušili takmer všetky existujúce zľavy a poskytovanie zliav podmienili zakúpením nie práve najlacnejšieho preukazu. Nedávno železničiari predsa len ustúpili a ponúkli zľavu aj pre tzv. miniskupiny. Zľava neveľká, ale predsa aká-taká. Ľudí, ktorí rátajú koruny, ako napr. aj rodiny s deťmi, poteší.

Dnes skoro ráno sa vybral s mojou početnou rodinou na tradičný sobotňajší výlet na záhradu, t.j. z Galanty do Cífera a späť. Normálne – bez zľavy to stojí pre 2 dospelých a 2 deti vo veku 6 – 15 rokov, 144 korún. Prišiel som k okienku a vyžiadal som si lístok na uvedenú trať so zľavou Miniskupina. Pokladníčka na mňa zvláštne pozrela, ale vypýtala si môj občiansky preukaz, aby si vypísala meno „vedúceho skupiny“ (uznanie hlave rodiny) a po cca 3 – 4 minútach mi vydala lístok za 122 Sk (zľava 22 Sk pre 4 ľudí nie je nič-moc). Usiloval som si ho skontrolovať ako ma k tomu nabáda upozornenie na pokladni, i keď to nič nerieši. Pravdupovediac údaje na ňom neboli veľmi prehľadné a jednoznačné, takže mi zostalo len dôverovať jeho vystaviteľke. U sprievodcov problémy neboli - žeby tomu rozumeli, či nerozumeli rovnako ako ja?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Popoludní, našťastie s časovým predstihom, sme sa vybrali na rozkopanú železničnú stanicu v Cíferi. Pristúpil som k pokladni s rovnakou požiadavkou ako ráno, len na opačný smer. Pani v pokladni mi s pokojným svedomím vydala lístok za spomínaných 144 Sk. Ja som jej na to, že taký si neprosím, že som ju žiadal o lístok pre miniskupinu. Opäť čudný pohľad a dovetok, že to som jej mal dať občiansky preukaz. Pokojne som reagoval, že ho odo mňa nechcela a podal som ho. No a potom nastala kalvária s hľadaním a zadávaním údajov do počítača. Ešte som jej ukázal lístok z rána, aby som ju presvedčil, že to predsa len musí ísť. Nijako to nevedela nájsť – že jej takú možnosť počítač neponúka. Je zaujímavé, že som od okienka tie údaje na obrazovke videl.... Potom ma začala presviedčať, že jej to vychádza na 115 Sk. Hovorím – v poriadku. Zrazu jej to nešlo zobrať do systému a vytlačiť lístok pre 2 + 2, ale len pre 1+ 1 osobu. Vzhľadom na blížiaci sa čas odchodu vlaku som súhlasil, aby to vydala ako dvakrát 1+1, i keď sme na tom stratili 12, resp. 21 Sk... Celá akcia trvala minimálne 10 minút!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Očividne železnice opäť raz vymysleli zľavu tak, aby ste ju radšej nevyužívali. A keď sa ju predsa len rozhodnete využiť, bude sa vás od nej usilovať odradiť „odborne vyškolený“ personál, i keď on je možno v tom nevinne.

A tak dobrá rada nakoniec: aby ste mohli využiť túto zľavu, nepotrebujete síce žiadny špeciálny preukaz, ak nerátam občiansky, ktorý by sme mali všetci nosiť pri sebe, ale iné veci, ktoré sú niekedy u človeka ťažko dostupné: čas, trpezlivosť a tvrdohlavosť. Stojí to za tých pár korún?

Milan Kohutiar

Milan Kohutiar

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Manžel skvelej manželky a otec početnej rodiny. Občas typický Rak (podľa znamenia, hoci na tieto veci neverím). Večný cestovateľ v rôznom slova zmysel. Zoznam autorových rubrík:  PripomienkySúvislostiVyvolení a vyvrhnutíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu